maandag 4 november 2013

Continentaal breien.

 
Continentaal breien...
 
De laatste weken heb ik best wel veel last (pijn) van mijn rechter bovenarm, en verkrampte handen.
Dus ik was een beetje op zoek naar een andere brei techniek
Nu ben ik terecht gekomen op het continentaal breien...
Rechts dat gaat wel aardig goed maar averechts moet wennen.
 
Wat houdt de continentale breitechniek in.
Het breien en de breisteken blijven bij de continentale techniek gelijk, maar het verschil is dat de draad om de linker wijsvinger wordt geslagen. Hierdoor is het omslaan van de draad met rechts niet meer nodig en kunnen beide naalden gewoon in de handen blijven. De naald wordt in de te breien steek gestoken, de draad zit nu gelijk achter de naald en kan direct door de steek worden gehaald. Daarna de steek af laten gaan en de volgende steek kan worden gebreid.
 
Rechts - InstructieVideo
 
Averechts - InstructieVideo
 
Breien op de continentale manier gaat sneller. Doordat de handeling van het omslaan met rechts en het overplaatsen van de naald wordt overgeslagen, is het breien met deze techniek veel sneller.
 
 
 
Ik ga maar eens goed oefenen!
 


14 opmerkingen:

  1. he wat sneu en vervelend voor je.... ik wens je veel scces met die nieuwe brei methode

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap met je arm en handen. Lijkt me echt vervelend om te hebben.
    Deze breitechniek kende ik nog niet. Ik ga het vast ook eens proberen. Dank je voor de tip.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend van je arm, beterschap! Succes met de nieuwe breimethode. Hoop dat het wat voor je is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hoop dat je met deze techniek dat je niet meer zo pijn krijgt in je arm
    beterschap .
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het is zeker beter voor je armen en je schouders... Maar ik vind het toch nog lang duren om het goed geautomatiseerd te kunnen. Maar je hebt groot gelijk als je klachten hebt! Ik hoop dat het helpt...

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb de techniek ook geprobeerd en recht breien ging goed maar averecht vond ik lastiger. Ik brei ook te weinig om het goed in mijn systeem te krijgen. Succes hoor,gr. linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn, bedankt voor de tip. Ben in juli geopereerd van borstkanker rechts en heb last van mijn rechterarm... hopelijk helpt dit! Ik ga het direct proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn, bedankt voor de tip. Ben in juli geopereerd van borstkanker rechts en heb last van mijn rechterarm... hopelijk helpt dit! Ik ga het direct proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke blog met van alles en nog wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je weer een nieuwe breitechniek hebt gevonden.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat het op een andere manier lukt beterschap groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ga ik ook eens proberen! Het averechts breien lijkt me inderdaad lastig, maar toevallig ben ik nu iets in Mor Astrup aan het maken en daarbij brei je alleen recht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goh ik wist helemaal niet dat dat continentaal breien heet, maar als ik als eens brei doe ik het op die manier.

    Groetjes, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, ik ben Marja en voor het eerst hier. Wat is dit mooooooooiiiii!!! Wat een schitterende ideeën allemaal. Ik ga hier nooit meer weg.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!
En natuurlijk tot gauw!
Groetjes Ingrid.