zondag 9 juni 2013

Update!

Update!

Zoals in een vorig blogje hebben kunnen lezen ben ik met een zomertrui begonnen te breien.
Het zijn toch wel hele panden hoor maar ik vind het nog steeds leuk dus ik ga lekker verder!
Ik volg dit standaard patroon (breien met plezier). 
Maar nu wil ik korte mouwen er in breien, maar ik heb geen idee hoe...
Het schijnt dat je heel erg moet gaan rekenen, maar daar ben ik dus niet goed in.
Misschien dat één van jullie mij een beetje op weg kan helpen met het uitschrijven of uitleg daarvan?

Hieronder de foto's van mijn vorderingen!




Nog één schouder te gaan!
En dan ga ik dubben:
Wel mouwen of niet,
Korte of lange mouwen,
Of zal ik rond de hals en de armsgaten een picot randje haken?
Ik weet het nog niet.... wat vinden jullie?





5 opmerkingen:

  1. Het wordt een prachtige zomertrui zo te zien aan de panden. Helaas ben ik meer een haakfanaat, dus ik kan je voor het uittellen niet goed helpen.
    Bij ons in het dorp zit een breiwinkel waar de dames hun klanten graag adviseren. Misschien heb jij ook een breiwinkel in de buurt. Ga daar dan eens vragen. Vaak kennen zij de goede breisters uit de omgeving, die je waarschijnlijk advies kunnen geven of zelfs kunnen helpen met het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er al mooi uit :):) ook ik kan je helaas niet helpen, breien is niet aan mij besteed :( X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, dat is een lastige vraag... Maar misschien kun je er een driekwart mouw voor breien. Als het erg warm is, heb ik zelf liever geen gebreid truitje aan.

    Ik denk dat je dan gewoon met en boordje kunt beginnen en dan iets meer steken als bij de pols, zodat je ook kunt aanpassen bij de wijdte van het patroon van de mouw. De tip van Amber vind ik idd ook een goeie!

    Maar ik vind het wel een heel lief truitje worden, daar zitten heel wat brei uurtjes in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan je wel verder helpen. Als je een kort mouwtje wil breien van een 10-12 cm hoogte (gemeten onder de oksel)kun je het volledige aantal steken van de kop van de mouw opzetten. Door te beginnen met boordsteek neemt het mouwtje al iets in.
    Een tweede mogelijkheid is om 6 steken minder dan de kopbreedte op te zetten en na het boordje in iedere 4e nld. 3x aan weerszijden een steek te meerderen. Als je 10-12 cm hebt gebreid kun je de kop volgens patroon verder breien.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt,
    succes Nella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nella,

      Bedankt voor het meedenken en je reactie!
      Je hebt het prima uitgelegd en ik snap het ook nog :-)
      Hoera!

      Nogmaals bedankt!

      Groetjes Ingrid

      Verwijderen

Ik vind het heel leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!
En natuurlijk tot gauw!
Groetjes Ingrid.